Heimur, Berit och Anella

Alla inlägg under november 2009

Av Berit - 30 november 2009 18:32

Anella

Igår skulle jag röja i förrådet under trappen. Hade god energi och slängde ut allt skräp i tamburen. Genomsvettig och slut tänkte jag ta en paus innan allt skulle sorteras in på sin plats igen så jag satte jag mig i soffan för att se på dressyren från Globen. Plötsligt dånade toner från reprisen av Dansbandskampen UR tv-n. Jag hade sovit på soffan i två timmar. Kul ! Där försvann den tiden och julen är nära. Hur skall det gå?

Av Berit - 28 november 2009 20:19

Anella

1:a advent imorgon och julstöket igång

        

Av Berit - 24 november 2009 18:07

Anella

Inga bilder idag heller. Jag hade ju tänkt ha en massa foton på den här sidan men kameran ligger kvar på jobbet idag också. Det får väl bli imorgon då.

Oj

Av Berit - 18 november 2009 17:24

Anella

vad tiden går fort! Skulle ju skriva här men, men. Helgen var ett enda kalasande. Först utställning på lördagen med god räklunch hos en väninna. Söndag var jag på födelsedagsmiddag hos en annan vänninas pappa. Igår kväll var jag på möte med kommunen och föreningarna. Tänk vad många föreningar det ändå finns i en sådan här liten stad. Det var ca 20 föreningar representerade med allt från kattförening till bugg, taido, mm, Jag hade t.ex ingen aning om att det fanns något som hette typ "Short mat bowl". Tänk så många människor som brinner för sitt intresse. Så många timmar ideellt arbete som läggs mer i vår stad och runt om i hela landet, varje dag. Fantastiskt!!

Av Berit - 13 november 2009 19:03

Anella

Ute faller snön. Det är första gången för i år som den riktigt lägger sig. Katterna kikar försiktigt ut genom dörren. Går den att trampa på tro. Seiko som är 10 år tyckte till slut att det kunde nog vara trevligt med en liten tur runt huset medan Berit som knappt är 1 år ännu ansåg att det var helt omöjligt. Detta vädret var inget för en prinsessa. Fönsterkarmen på en spetsgardin passar henne bättre. Plötsligt blev jag så ridsugen. Sadla på, ge sig ut, känna de kalla flingorna mot ansiktet. Hittade denna bild på min älskade islandshäst Máni. Det är från den första ridturen då han kom hem till mig hösten 1982. Nu finns han inte mer och just nu känner jag en våg av saknad.

  

Av Berit - 9 november 2009 21:48

Anella

Idag känner jag mig sliten. Jag har suttit hela dagen på utbildning i offentlighet och sekretess.

Nej, det var inte kursen som gjorde mig sliten. Jag var ikväll på möte i den lilla förening jag är medlem i.

Just nu känns denna förening övermäktig. Vad man än gör så är det för lite. Tänk, vad det är lätt att kritisera det någon INTE gjort men det märks aldrig vad samma person verkligen HAR gjort. Varför är det så?

Av Berit - 8 november 2009 19:21

Anella

Jag har en gammal gjutjärnsgryta som det inte funkar att plantera i. Växterna drunknar, det finns inget hål i botten. Jag tänkta att det går väl lätt att ordna. Åkte iväg till en kompis och lånade borr. Borra det hålet gick ju lätt.... jag fick hålla på minst en kvart. När borren till slut gick igenom botten blev jag så överraskad att jag höll på att stupa på öronen. Hålet blev litet så jag behöver nog borra några fler men nu är det mörkt och grannarna vill nog inte höra mer brum från mig idag. Det får väl bli ett hål om dagen. Grytan kan nog bli fin framför ytterdörren med ris i till julen.

Av Berit - 7 november 2009 12:12

Anella

Jag skulle ju skriva lite här men hamnade som vanligt i PhotoShop igen

Det är alldeles för lätt att hamna där. Blev en ny top-bild i alla fall.

 

Ovido - Quiz & Flashcards