Heimur, Berit och Anella

Alla inlägg under juni 2011

Av Berit - 26 juni 2011 21:00

Berit

- Idag har vi bara latat oss. Människan fick för sig att hon skulle hänga upp en gardin på balkongen. Hon tycker det är mysigt när det fläktar i den och så ser ju inte grannen hennes blålila hud. Människor har ju så stora problem med sina pälsar. 

Gardinen gjorde också så att det blev så där härligt skuggigt på min solstol.

Människan satt i solen och pimplade kaffe och läste i en bok. Det var en riktigt bra dag!


Gardin på balkongen

 

Jag i min solstol

 

Härligt att sova här

 

Människan pimpar kaffe och läser bok

 

Av Berit - 19 juni 2011 13:38

Berit

- Det har nu regnat hela veckan. Mina kompisar har inte varit ute och jag har också legat mycket i Anellas mjuka soffa. Jag har inte fått in några bud på henne och jag har väl funderat lite. Hon kan ju vara rätt bra att ha, särskilt i detta väder. Jag har ju visseligen en egen lägenhet i förrådet med en rosa luddig säng där jag kan ligga och vänta medan människan var på jobbet.  På något vis har hålet som människan sågade till mig i dörren krymt så jag kommer inte in där längre.


Nackdelar med  människan:

  • Hon vill ständigt bli uppmärksammad och klarar sig dåligt ensam.
  • När man vill gå in så är hon kanske inte hemma och öppnar.
  • Hon är svår att väcka och tycker inte att jag behöver gå ut redan kl 5 på morgonen.

Fördelar med  människan:

  • Hon betalar hyran så man slipper vara ute i regnet.
  • Hon köper och kokar min middagstorsk.
  • Hon köper hem sås, visserligen med äckliga bitar i men ändå
  • Hon öppnar hyfsat ofta ytterdörrren när jag vill gå ut.
  • På vintern håller hon min toalett fräsch.
  • Hon har en mjuk soffa och säng där jag kan ligga
  • Hon hjälper mig med tangenerna så jag kan blogga

Slutsats

Jag behåller henne

Av Berit - 13 juni 2011 16:54

Berit

- Nu är jag trött på människan. Hon klagar hela tiden att jag inte sköter mitt jobb som sällskapsdjur. Kan tänka mig att skänka bort henne till högstbjudande. En del

defekter har hon förstås och hon är inte av allra nyaste modellen heller. Kommer nog att få en del 2:or vid ev besiktning så hon passar nog bäst hos någon händig. Drivs främst med choklad. Svårstartad på morgonen, motorn för en del väsen och är lite allmänt slö. Ge ett bud!

Av Berit - 5 juni 2011 16:10

Berit

- Min balkong är nymålad. Jag har inte fått gå ut där på flera dagar. Människan säger att jag "går på färgen". Vadå "går på färgen"? Jag går väl på golvet eller möjligen så går jag på bord, stolar och fönster brädan. Nu har jag äntligen fått komma ut och inspektera. Kan nog godkänna målningen. Nu skall jag ligga i min solstol en stund.

    

Av Berit - 2 juni 2011 18:05

Berit

- Flisen har en gråvit brorsa som heter Felix. Han är rätt söt han också. Han hänger runt mig och har till och med  varit inne hos mig och nosat runt. Min människa bar ut honom. Men när han klöser på "mitt träd" då har det gått för långt. Måste ta itu med detta.

       

Ovido - Quiz & Flashcards