Heimur, Berit och Anella

Alla inlägg under juli 2011

Av Berit - 29 juli 2011 18:18

Berit

- Imorse före kl 7 släppte människan in mig för att ge mig frukost. Ja, jag sov ute i min lägenhet inatt. Med mig in genom dörren gick också min gråvita kompis Felix. Till min häpnad började Felix dansa med människan eller om det var tvärtom. Felix dansade först med hög svansföring och efter kom människan med viftande armar och ur hennes mun strömmade det lustiga ljud. Upp för trappan dansade dom och in i köket, ut från köket, in i sovrummet, ut från sovrummet, in på kontoret, ut från kontoret, in i vardagsrummet, ut från vardagsrummet, in i köket igen, ut från köket  igen och nedför trappan och ut på gården. Där slutade dom båda två och ställde sig att glo på varandra. Jag har aldrig sett något liknande och det gick så fort att jag inte fick någon bild på det. Nu har dom lugnat ner sig och människan har gått till jobbet. Undrar om dom kommer att göra om det ikväll.

Av Berit - 24 juli 2011 15:08

- Berit

Människan jag bor hos kan trolla! Idag svängde hon sin trollstav utanför dörren till min lya. Det är visst väldigt jobbigt att trolla för hon pustade och svor en riktigt lång stund och torkade svett ur pannan flera gånger. Så plötsligt, simsalabim, så var hålet tillräckligt stort så att jag kunde komma in i lyan igen. Yiiippiiiiii! nu behöver jag bara få en ny säng också för den gamla är riktigt sunkig.....men den måste vara rosa så klart.


Här ser ni hennes magiska trollstav

 

Se vad hon kunde trolla.....jag kommer in genom dörren igen


  


Här ser ni att jag verkligen behöver en ny säng

  

 

Av Berit - 18 juli 2011 14:17

- Berit

Det har regnat i dagar och nätter. Något konstigt har hänt med huset här.

Det krymper! Jag tror det beror på allt vatten. Huset tål det inte.

Min egna lilla lya har blivit angripen, dörrhålet har krymt ihop till en ynkilghet så jag måste ligga inne hos människan.

 

Ni ser ju. Det är ju omöjligt för en normalbyggd katt att tränga sig in här.

Människan klagar också. Fukten har trängt in i hennes garderober också så hon vågar inte hänga in kläderna utan dom får hänga på utsidan nu.

  

Någon som har något tips på hur man får huset att sluta krympa?

Undrar om det töjer sig igen när solen kommer tillbaka.

Av Berit - 13 juli 2011 16:38

- Berit

Ja,ja,ja, hur ser du själv ut efter en natt ute med pojkarna?

Vadå, skulle jag vara tjock, spegla dig! Se där, nu blev du visst tyst.

  

Av Berit - 13 juli 2011 16:34

- Berit

Här kommer en bild på mitt nya fina halsband

    

Av Berit - 12 juli 2011 18:03

- Berit

Mina vänner, DET har hänt igen. Jag har blivit lämnad ensam i lägenheten utan att kunna komma ut i två dygn. Människan har stuckit av. Okey, okey jag fick väl basservice av sonen, såsom vatten, bitar i sås och färdigkokt torsk i färdiga potioner som hon ställt i kylen. Hon vet ju  att jag inte vill ha kylskåpskall torsk. Okey, jag hade soffan och sängen för mig själv, men jag kom ju inte ut.

Det är sommar va, jag är ung va, pojkarna är ute va, och det är röj på området.

Jag fick titta på allt genom fönstret. Hur kul är det då???

Nu har hon iallafall kommit hem igen. Jag har varit ute en stund och nu har jag fått nykokt ljummen torsk. Inatt har jag mycket att ta igen.


Jag kan ju inte vara riktigt sur på henne heller för hon hade köpt ett nytt halsband till mig. Ett ROSA, görsnyggt. Lägger ut en bild imorgon. Måste ut till Flisen igen nu.


Av Berit - 10 juli 2011 14:48

- Berit

Jisses vilket röj vi katter hade på området i natt!!!

Är inte i form idag och måste sova ut i Anellas säng.

 

Av Berit - 9 juli 2011 15:48

Berit

- Jag är med i ett socialt nätverk för katter  http://www.petdirekt.se/

och har en bricka i mitt halsband med ett nummer dit som man kan ringa om jag kommit bort. För ett tag sedan tappade jag mitt fina halsband med hjärtan på.

Under tiden har jag fått gå med Seikos gamla fula halsband. Människan skulle köpa mig ett nytt men hon hittade inget i rosa. Härom dagen fick Anella ett mail att någon hittat hennes borttappade husdjur. Stax efteråt ringde det en människa som bor här i området och sa att hon hittat ett halsband men att det tyvärr inte var någon katt i det. -Nej, sa Anella, katten sitter här. Hon fick reda på adressen och gick och hämtade mitt halsband. Det hade blivit lite tilltuffsat men min bricka fanns kvar och det känns ju bra att det fungerar om jag skulle gå vilse på riktig.

 

Ovido - Quiz & Flashcards