Heimur, Berit och Anella

Alla inlägg under augusti 2011

Av Berit - 20 augusti 2011 10:55

Berit

- Nu är han på Tv igen, den där Mads Mikkelsen. Människan säger att han är så snygg så hon svimmar och döööör. Jag vet inte jag, människor har så underlig smak.

http://www.madsmikkelsen.org/


Jag svimmar och dööööör när jag ser Flisen.

 

Av Berit - 19 augusti 2011 18:11

Berit

- Det har varit ett sånt huliandes väder hela dagen så människan gitte inte gå ut alls. Inte ens en tårtfika på jobbet kunde få ut henne. Har man semester så har man. Så gick det som det gick förstås. Hon blev ju så klart hungrig och kylskåpet ekade. Vet ni vad hon gjorde då? Hon snodde min torsk. Ja, ni hörde rätt !!! Hon snodde min torsk, hela två bitar till och med. Jag köper ny till dig, sa hon. Hur vet man det? Det kan ju bli sånt här väder i flera dagar.

Här ligger "min" torsk i pannan och förstörs.

 

Jag gillar bäst detta märket

 

Av Berit - 19 augusti 2011 14:00

Berit

- Fick tillbringa återigen en blöt dag på soffan. Kan inte en katt gå ut i detta vädret. Börjar bli kallt i min lägenhet också nu. Människa är nöjd. Hon säger att jag är söt och jag kan nog hålla med om att detta är ett bra foto på mig.

 

Av Berit - 15 augusti 2011 10:56

Berit

- Är inne idag på grund av ett jätteregn. Jag har ju flyttat ut i min egna lägenhet. Det var en lång kamp att få människan att inse att jag kunde vara ute på natten. Jag fick kämpa länge med att väcka henne kl 3 på natten för att bli utsläppt. När jag hållit på ett par veckor och hon var helt utvakad och försov sig ett par dagar till jobbet så gav hon med sig och släpper nu ut mig kl 11 vaje kväll. Jag har ju allt jag behöver i min lägenhet, säng, vattenbar, utsikt över dom andra katterna. Det enda jag saknar är ett kök. De musar som finns här är för lite kött på för att vara värt besväret så jag intar mina måltider hos människan.


Hon, människan, har också börjat knorra något om sommarvikarie för mig.

Här kommer ingen annan katt in. Jag har ju lyckats bli av med alla djur och människoungar som bodde här när jag kom. Det var ju sonen med tjej, en jätteskällis, en gammal bälsur katt, en jättekatt och en liten galen katt.


Jag tycker ingen människa skall få anställa en sommarkattvikarie. En stackars arbetslös kattunge som jobbar hela sommaren för lite mat och soffplats och som blir uppsagd när hösten kommer. NEJ, jag säger till allla människor. Anställ  INGEN sommarvikarie!!!  Herregud, ni människor kan väl klara några veckor själva. Ut och rör på er istället.


Jag får ju inte hjälp med tassgenterna nu när jag inte är inne så det blir inte så mycket skrivet här. Jag kommer nog flytta in igen när det blir lite kallare.


Ovido - Quiz & Flashcards